fbpx

ALTERNATĪVĀ REALITĀTE

NVO • Sociālie un kultūras projekti • Brīvprātīgā darba centrs

IEKĻAUŠANA ERASMUS+: VIENLĪDZĪGU IESPĒJU VEICINĀŠANA UN DALĪBNIEKU IESAISTĪŠANA AR IEROBEŽOTĀM IESPĒJĀM


Eiropas Savienība ir sistemātiski koncentrējusies uz iekļaušanu kā vienu no Erasmus+ programmas prioritātēm 2021.–2027. gada periodā. Erasmus+ cenšas veicināt vienlīdzīgas iespējas un piekļuvi, iekļaušanu, dažādību un taisnīgumu visās tās darbībās. Organizācijas un paši dalībnieki ar ierobežotām iespējām ir šo mērķu centrā, un, to paturot prātā, programma nodod to rīcībā mehānismus un resursus.
Iekļaušana un dažādība nozīmē pēc iespējas vairāk organizāciju un indivīdu iesaistīšanu starptautiskajā izglītībā.


Lai nodrošinātu pēc iespējas vienkāršāku piekļuvi jauniešu un jaunatnes darbinieku mobilitātei Erasmus+ ietvaros, Kultūras biedrība Alternatīvā Realitāte cenšas panākt vienlīdzīgu un godīgu attieksmi un iespējas gan esošajiem, gan topošajiem mobilitātes programmu dalībniekiem no jebkuras vides. Tas nozīmē iespēju piedalīties dalībniekiem ar ierobežotām iespējām, piemēram, dalībniekiem ar fiziskiem, garīgiem vai veselības traucējumiem, jauniešiem ar bērniem, jauniešiem, kuri profesionāli strādā vai sporto, un visu jomu dalībniekiem, kuri nav pietiekami pārstāvēti mobilitātē, jauniešiem, kas nekur nemācās un nestrādā, migrantiem, ar dažādu izcelsmi un nelabvēlīgu ekonomisku situāciju.
Dalībniekiem ar fiziskiem, garīgiem vai veselības traucējumiem tiek segti 100% no faktiskajām izmaksām, kas radušās starptautiskajā mobilitātē. Ir iespējams finansēt īpašu izmitināšanu, pavadošās personas, sagatavošanās vizītes vai mācību materiālu modifikācijas.Ja jūs interesē plašāka informācija par atbalstu dalībniekiem ar mazākām iespējām, lūdzu, sazinieties ar mūsu organizācijas Erasmus+ koordinatoriem.

INDIKATĪVS IEROBEŽOJOŠO FAKTORU SARAKSTS:

Invaliditātes: tas ietver fiziskus, garīgus, intelektuālus vai maņu traucējumus, kas mijiedarbībā ar dažādiem šķēršļiem var traucēt kādai personai pilnībā un efektīvi piedalīties sabiedrībā uz tādiem pašiem pamatiem kā citiem.
Veselības problēmas: šķēršļus var radīt veselības problēmas, tostarp smagas slimības, hroniskas slimības vai jebkura cita ar fizisko vai garīgo veselību saistīta situācija, kas neļauj piedalīties programmā.
Šķēršļi, kas saistīti ar izglītības un apmācības sistēmām: ar šķēršļiem var saskarties personas, kurām dažādu iemeslu dēļ ir grūtības gūt panākumus izglītības un apmācības sistēmās, priekšlaicīgi skolu pametušie, NEET (cilvēki, kas neapgūst izglītību un nestrādā) un mazkvalificēti pieaugušie. Lai gan citiem faktoriem var būt nozīme, šīs izglītības grūtības, lai arī tās var būt saistītas arī ar personīgiem apstākļiem, lielākoties rodas izglītības sistēmas dēļ, kas rada strukturālus ierobežojumus un/vai pilnībā neņem vērā indivīda īpašās vajadzības. Arī indivīdi var saskarties ar šķēršļiem dalībai, ja mācību programmu struktūra apgrūtina mācību vai apmācības mobilitāti ārzemēs studiju ietvaros.
Kultūras atšķirības: lai gan cilvēki no jebkuras izcelsmes kultūras atšķirības var uztvert kā šķēršļus, tās var īpaši ietekmēt cilvēkus ar ierobežotām iespējām.Šādas atšķirības var radīt būtiskus šķēršļus mācībām kopumā, vēl jo vairāk cilvēkiem ar migrantu vai bēgļu izcelsmi, jo īpaši jaunpienācējiem migrantiem, cilvēkiem, kas pieder pie nacionālās vai etniskās minoritātes, zīmju valodas lietotājiem, cilvēkiem ar lingvistisko adaptāciju un kultūras iekļaušanu. grūtības utt. Svešvalodu un kultūras atšķirību ietekme, piedaloties jebkāda veida programmas aktivitātēs, var atbaidīt cilvēkus un kaut kādā veidā ierobežot ieguvumus no viņu dalības. Un šādas kultūras atšķirības var pat traucēt potenciālajiem dalībniekiem pieteikties atbalstam, izmantojot programmu, tādējādi veidojot vispārēju barjeru ienākšanai.
Sociālie šķēršļi. Šķērsli var radīt sociālās pielāgošanās grūtības, piemēram, ierobežotas sociālās kompetences, antisociāla vai augsta riska uzvedība, (bijušie) likumpārkāpēji, (bijušie) narkotiku vai alkohola lietotāji vai sociālā marginalizācija. Citus sociālus šķēršļus var radīt ģimenes apstākļi, piemēram, būt pirmajam ģimenē, kas ieguvis augstāko izglītību vai vecākam (īpaši vientuļajam vecākam), aprūpētājam, apgādniekam vai bārenim, vai dzīvošanai vai pašreiz dzīvošanai institucionālajā aprūpē.
Ekonomiskie šķēršļi: ekonomiski nelabvēlīgi apstākļi, piemēram, zems dzīves līmenis, zemi ienākumi, izglītojamie, kuriem jāstrādā, lai sevi uzturētu, atkarība no sociālās labklājības sistēmas, ilgstoša bezdarba stāvoklis, nestabilas situācijas vai nabadzība, bezpajumtnieki, parādi vai finanses.

Ar diskrimināciju saistīti šķēršļi: šķēršļi var rasties diskriminācijas rezultātā, kas saistīta ar dzimumu, vecumu, etnisko piederību, reliģiju, uzskatiem, seksuālo orientāciju, invaliditāti vai savstarpēji saistītiem faktoriem (divu vai vairāku minēto diskriminācijas šķēršļu kombinācija).
Ģeogrāfiskie šķēršļi: dzīvošana attālos vai lauku apvidos, mazās salās vai perifēros/attālākajos reģionos, pilsētu priekšpilsētās, mazāk apkalpotos rajonos (ierobežots sabiedriskais transports, sliktas iespējas) vai mazāk attīstītos apgabalos trešās valstīs utt.

.

Discover more from ALTERNATĪVĀ REALITĀTE

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading